Glöm Peugeoten om du vill undvika dyra reparationer. Köp en Golf är mitt tips.
Tjena! Är sugen på att byta upp mig från min rätt slöa Escort Cab -84 till nåt lite piggare. Det ska fortfarande gärna vara en liten bil, typ Golfklassen, men det finns ju ganska många olika modeller att välja på.
Är det nån speciell som man bör kolla lite närmre på? Mina kriterier är väl mest att den ska vara pigg framför allt, att det är lätt att få tag på reservdelar. Är den snygg är det väl inget minus och självklart att den är pålitlig. Priset vill jag inte ska ligga på högre är 20- 25 000 kr för en modell i fint skick.
Har tittat lite på Peugeot 205 GTI 1989-91:or, och tycker den verkar helt ok. Är det en sjysst bil? Sen har jag varit inne på Golf GTI, samma årskullar, och den vet jag iofs är ett säkert kort. Hade en gammal skruttig CL som jag köpte för ett par tusenlappar som gick super.
Om man ska glida upp lite i storleksordningen på bilar har jag tittat lite på tex BMW. Det verkar som om man kan välja och vraka mellan tidiga 90-talarne och sena 80-talare för runt 18-22 000. Dessa bilar hade jag trott låg i en helt annan prisklass. Nån som har erfarenhet av dessa bilar, dvs lite äldre BMW? Varför är dom så "billiga"? Jag menar, samma pris på en BMW 520i i, enligt vad jag kan se på bilden och i texten, fint skick och en Golf. Tycker jag verkar lite mysko.
Nån som kan komma med lite värdefulla tips?
Är det nån speciell som man bör kolla lite närmre på? Mina kriterier är väl mest att den ska vara pigg framför allt, att det är lätt att få tag på reservdelar. Är den snygg är det väl inget minus och självklart att den är pålitlig. Priset vill jag inte ska ligga på högre är 20- 25 000 kr för en modell i fint skick.
Har tittat lite på Peugeot 205 GTI 1989-91:or, och tycker den verkar helt ok. Är det en sjysst bil? Sen har jag varit inne på Golf GTI, samma årskullar, och den vet jag iofs är ett säkert kort. Hade en gammal skruttig CL som jag köpte för ett par tusenlappar som gick super.
Om man ska glida upp lite i storleksordningen på bilar har jag tittat lite på tex BMW. Det verkar som om man kan välja och vraka mellan tidiga 90-talarne och sena 80-talare för runt 18-22 000. Dessa bilar hade jag trott låg i en helt annan prisklass. Nån som har erfarenhet av dessa bilar, dvs lite äldre BMW? Varför är dom så "billiga"? Jag menar, samma pris på en BMW 520i i, enligt vad jag kan se på bilden och i texten, fint skick och en Golf. Tycker jag verkar lite mysko.
Nån som kan komma med lite värdefulla tips?