Hitta nån som kan skruva ur ett stift om du inte har verktyg eller kan göra det själv. Sätt dit tändhatten på det lösa stiftet och håll stiftets gängade del mot någon metalldel på motorn utan färg på (jord) Kör runt med startmotorn 5 sekunder och se om det kommer någon gnista på stiftet. Kommer det gnista är allt ok. Kolla även om stiften är blöta av bensin. Dom torkar efter ett tag,men upprepade startförsök kan göra att stiften blir blöta (sura).
Är stiften helt torra och du får gnista kan det vara så att ingen bensin kommer fram. Bensinpumpen eller relät som styr pumpen kan vara trasiga.
Har du "startgas" så spraya det i insuget och gör därefter ett startförsök. Tänder motorn till ett par gånger är det troligast ett bränsleproblem.
När säkringen hade gått sönder, vad var det för säkring? Till insprutningspumpen? Om ja, så är det troligast att den gått sönder.
Är stiften helt torra och du får gnista kan det vara så att ingen bensin kommer fram. Bensinpumpen eller relät som styr pumpen kan vara trasiga.
Har du "startgas" så spraya det i insuget och gör därefter ett startförsök. Tänder motorn till ett par gånger är det troligast ett bränsleproblem.
När säkringen hade gått sönder, vad var det för säkring? Till insprutningspumpen? Om ja, så är det troligast att den gått sönder.