Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vinande ljud från turbon..945 Turbo

Startad av Jocke_s · 2010-07-05 · 6 svar

Jocke_sTrådstart
Har köpt en lite gör det själv bil :) 945 -92

Så fort turbon börjar ladda tills den slutar får jag ett vinande/pysande ljud från någon stans , någon som kanske vet vad det skulle komma ifrån ?

Den sticker på rätt bra för att vara en traktor så fel på turbon tror jag inte att det är...

Säkert något lätt fel ....

//Jocke
Nitrogen
Turbon kanske är slut? Ryker det svart där bak? Drar den olja? Den kan ladda bra o gå som fan fastän den är utsliten.
kallle
det är inte luftläck nånstans mellan turbon och insprutningen på bilen då?
Bramotor
Jag ska titta på detta :).

Turbon kan mycket väl vara sliten, vet ej när den va bytt :l.

Någon svart rök vet ja inte inget ja har sätt, olja har den inte dragit den stund ja haft den iaf.


Ett stort tack för svaren.
wicke
Ingen som satt dit en pysventil då o det är denna som tjuvläcker ut turbotryck? Annars kolla tryckslang/rör från turbon till intercooler om det sitter sådan på och kolla även de mindre vaccumslangarna, de kan se bra ut men när man tar i de är de fulla av torrsprickor. Kolla upp detta o återkom
MMoberg
Tänker oxå på pysventil.
Se efter ett T-stycke monterat på slangen till wastegateventilen.
Nitrogen
@trekko 59967 wrote:
Tänker oxå på pysventil.
Se efter ett T-stycke monterat på slangen till wastegateventilen.


Fast då skulle den ju bli slö... :OO

Fler trådar i Hjälpforumet Bil