Nu är det så att vindrutetorkarna på min volvo inte går igång när man spolar! När man spolar ska ju torkarna gå ca 5 ggr av sig själva och sedan sluta. Detta funkar inte. Om man när man spolat för spaken för torkarna till intervall läget så går torkarna ca 5 ggr (som de egentligen skulle när man spolar) och sedan går intervall läget igen!
Andra problemet är när man trycker ner spaken en bit, strax innan första läget så ska ju torkarna göra ett svep på rutan, detta funkar emellertid inte helle! Det andra funktionerna funkar!
När det nu så att torkarmotorn behöver smörjas? och hur gör man det?
Eller kan det vara relät till torkarna som inte funkar helt rätt? Styr den alla torkarens funktioner?
Tacksam för svar!
Det låter som om det skulle vara relät som är felet.
Pröva att byta relä.