Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vindrutetorkare mazda 323 -88

Startad av ante_nr15@hotmail.com · 2008-11-07 · 1 svar

ante_nr15@hotmail.comTrådstart
Hejsan!
Mina vindrutetorkare funkar inte alltid. Ibland när jag startar är dom helt döda. Brukar komma igång efter ett tag. Dessutom glappar innebelysningen. Nåt konstigt el-fel? Jag kan i stort sett ingenting om bilar men har ingen lust att lämna in en 20 år gammal bil och laga ett så här litet fel.
wicke
torkarna skulle jag gissa på att du har glappis i själva spaken som jag själv varit med om i en 323 -86. bytte denna o det funkade perfekt. Innerbelysningen skulle jag tippa på är dörrkontakten som antingen sitter nere på mittenstolpen vid dörren eller så sitter den om du öppnar dörren o kollar mot framskärmen till vid gångjärnen vid dörren. brukar gå sönder med tiden eller börja glappa. Var bor du ifall man kunde hjälpa dig :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil