Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vindrutetorkare + pump

Startad av Marianne · 2007-02-05 · 2 svar

MarianneTrådstart
Har en gammal Nissan Sunny -90 som ena vindrutetorkaren lagt av på. Forarsidans torkare funkar jattebra men den andra liksom rycker det bara lite i, och den orkar inte ta sig upp. vad ar det som hander har? Maste jag byta ut sjalva motorn till vindrutetorkaren?
:l
Ludde_57
Om du drar manuellt i torkarbladet/armen, kan du röra det över rutan då?

Gissningsvis har torkararmens infästning mot axeln lossat av någon anledning, alternativt att länkaget ( återfinns i motorrummet eller under instrumentbrädan, beroende på bil och modell ) gått sönder/glappat till sig.
skanedanne
Har du startat vindrutetorkarna när dom har varit fastfrusna?
Isåfall är det nog som Anders P skriver.
Mvh Per

Fler trådar i Hjälpforumet Bil