Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vindrutetorkare sitter fast

Startad av Sassa · 2009-01-26 · 2 svar

SassaTrådstart
Hejm jag behöver lite hjälp med mitt torkarblad. Adapterna fungerar inte och jag kan inte få av torkarblad. När jag trycker på adaptern för att lossa bladet så sitter det som fastlimmat. Någon som har en idé om hur man ska få av det?

Tacksam för svar!
Meken
Om du bara ska ta bort adaptern och byta ut den så borde man kunna bränna på den lite med en ciggaretttändare eller någon liten brännare.Då bör den lossa .Om den är av plast ?
martini
Ja den är av plast.

Tack för tipset! Jag får testa!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil