Motorforum.nu

ForumKöp och sälj

vinterbil sökes

Startad av OpelMicke · 2005-10-15 · 8 svar

OpelMickeTrådstart
nu ska Granadan snart in och jag söker en vinter bil helst Ford Sierra 2,0 1987-1991, men även volvo 240 opel kadett, rekord m,m går bra.
bilen ska helst va besiktad o skattad hade tänkt lägga ut 5000 kr för bilen och inom angränsade län i stockholm. Skicka pm till mig om du vet nåt.
Ludde_57
Varför inte skaffa en riktig bil?
Köp min Granada... ;-)
OpelMicke
Anders P wrote:
Varför inte skaffa en riktig bil?
Köp min Granada... ;-)

om du har en 2,0 så kanske,,
har du ingen gammal volvo o sälja till mig då?
Ludde_57
OpelMicke wrote:
om du har en 2,0 så kanske,,
har du ingen gammal volvo o sälja till mig då?2,0:an är väl ingen riktig bil, 2,8 ska det ju vara.
Du såg väl Landet runt häromdagen :)
OpelMicke
nej jag missade tyvärr Landet runt, fick veta att dom hade Granada repotage försent ju. Granada 2,8 dricker väl runt 2 liter per mil med dubbdäck??
Ludde_57
OpelMicke wrote:
nej jag missade tyvärr Landet runt, fick veta att dom hade Granada repotage försent ju. Granada 2,8 dricker väl runt 2 liter per mil med dubbdäck??Att den skulle vilja ha 0,9 liter mer per mil bara för att dubbdäck monteras på, har jag svårt att tro.
I.o.f.s har jag bara kört den på sommaren, men ingen av de andra har ändrat sig nämnvärt i förbrukning då vinterdäcken monterats...
OpelMicke
Anders P wrote:
Att den skulle vilja ha 0,9 liter mer per mil bara för att dubbdäck monteras på, har jag svårt att tro.
I.o.f.s har jag bara kört den på sommaren, men ingen av de andra har ändrat sig nämnvärt i förbrukning då vinterdäcken monterats...

nåå ingen som vet av nån gammal Sierra granada opel kadett D 240 m,m??? snart är ju vintern här
Krister Lindholm
OpelMicke wrote:
nåå ingen som vet av nån gammal Sierra granada opel kadett D 240 m,m??? snart är ju vintern här
www.blocket.se
OpelMicke
Birp wrote:
www.blocket.se

nä behövs inte länge, har hittat en rostfri sierra 2.0 1987 3 drs

Fler trådar i Köp och sälj