Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vita tändstift & Ryckig Escort -88

Startad av ExLim · 2004-05-10 · 2 svar

ExLimTrådstart
Tja.... har en Escort 1.6i vip -88 som krånglar.... ..

När bilen är kall så går den bra men när man åkt 1-2km så börjar den gå dåligt rycker å dummar sig när bilen är varm. . . . .. . har bytt tändstift, tändkablar, luftfilter, brä´nslefilter. . . kollade tändstiften och de är vita verkar som bilen inte för tillräckligt med bränsle. .. . :q

Nån som har nå tips.. ... :e
ExLim
Men halloooo. .. .. ..

Kan nån hjälpa mej . . . :x
beolover
kan vara toppackningen som har gått , när motorn blir varm så kommer det in vatten i cyl , dålig bränsle blandning med vatten i cyl .

kolla om det bubblar i expansionsburken när du står på tomgång, kolla även om den vitryker, vitt i oljan , kolla i oljepåfyllingslocket om det är en ljusbrun/vit gegga där . då är det packningen / toppen som har gjort kväller

Fler trådar i Hjälpforumet Bil