Lamellen slut,dvs förra ägaren har inte bytt den? eller:fraga
Kopplingenspedalen på en bekants gamla trotjänare, en Volvo 240, har blivit extremt trög att manövrera, alltså att trampa ner.
Kopplingen byttes visst för ca ett halvår sen och funktionen är det inget fel på utan "bara" att den blivit trögtrampad. (Har varit helt OK efter kopplingsbytet tills nu för någara dagar sen).
Gissar själv på att något hänt med kopplingsvajern, det finns väl inte så mycket annat, eller.....? Tacksam för tips!
Enl ägaren har visst kopplingsvajern bytts "en gång i tiden", men det verkar vara för länge sen.
mvh/ekå
Kopplingen byttes visst för ca ett halvår sen och funktionen är det inget fel på utan "bara" att den blivit trögtrampad. (Har varit helt OK efter kopplingsbytet tills nu för någara dagar sen).
Gissar själv på att något hänt med kopplingsvajern, det finns väl inte så mycket annat, eller.....? Tacksam för tips!
Enl ägaren har visst kopplingsvajern bytts "en gång i tiden", men det verkar vara för länge sen.
mvh/ekå