hejsan.. har fått problem med min bil den stannar ibland när den är varm ca 30min körning. har felkod 2-3-2.
någon som har tips o förslag var man ska börja leta eller byta... bilen har gått ca 37000mil. alla tänddelar+ pulsgivare+tändmodul+br-relä är bytta i våras.
tacksam för alla svar / micke
Startar bilen direkt eller är den död ett tag efter den stannat?
den är död ca 30min-1h verkar som att de är något som behöver kallna
Det känns som ett fel med svänghjulets impulsgivare eller bränslereläet men du skrev att du redan bytt dessa komponenter.Har du kontrollerat ifall du har gnista till tändstiften när bilen inte startar?Om inte gör det nästa gång det händer.
oki ska ha de i åtanke nästa gång den stannar.. jaja är väl inte värre att man får byta givare o relä i värsta fall... därav att jag fick byta så mycke sist.. byta prova... nån gång måste man ju hitta felet
232 = Lambdareglering, mager eller fet, tomgång
När den inte går igång,rör sig varvräknarnålen när du försöker starta den?
Om inte kan det mycket väl vara vevaxellägesgivaren(pulsgivaren) som spökar. Du skriver att den är utbytt ivåras ,men den är så lurig att den kan fungera tills den blir ordentligt varm sedan stendör den.
Men ,om det är den som felar får du oxå felmeddelande "131 varvtals signal saknas"
har ingen varvräknare... o har bara felkod 2-3-2...
ingen gnista när den dött... så får prova o byta pulsgivare igen... bara hoppas man slipper ta ner v-låda även denna gång...
ska ge mig på o byta pulsgivare imorgon.. nån som har någe tips? på hur man får bort den rackarn lättast... sist fick jag ta ner v-lådan o byta fästet
jaha givaren bytt allt funkade frid o fröjd under 2h åktur... sen vid en start tändes lampan igen=( 1-3-1 o 2-1-4 kom upp. nolla sen blev de en timme igen med flera starter hoppas de bara var en miss i starten så de blev koder ... tack för de hjälpsamma svaren
MVH micke
Kollat lilla hjärtat, på insidan av vänster skärmen.. Brukar bete sig så när det är dåligt.