Hastighetsmätaren är elstyrd fr,om -86 och tar signal från en givare på bakaxeln.
Fungerar trippmätaren som den ska?
Om inte så kan signalen från givaren vara dålig, vilket oftast beror på kabelfel framför givarfel.
Förgasarfel brukar ofta bero på dåligt förgasarmembran ( ej K-motor ), minsta stickhål i det så går motorn dåligt.
Kontrollera även att olja finns i rätt mängd i/till dämpkolven i förgasarlocket.
Motorolja går bra, eller atf-olja ( rödaktig ). Förgasarolja fanns förr att köpa i små flaskor till högt pris, det går lika bra med automatlådeolja i literflaskor till lägre pris...
Samma sak i olika förpackningar.
Fungerar trippmätaren som den ska?
Om inte så kan signalen från givaren vara dålig, vilket oftast beror på kabelfel framför givarfel.
Förgasarfel brukar ofta bero på dåligt förgasarmembran ( ej K-motor ), minsta stickhål i det så går motorn dåligt.
Kontrollera även att olja finns i rätt mängd i/till dämpkolven i förgasarlocket.
Motorolja går bra, eller atf-olja ( rödaktig ). Förgasarolja fanns förr att köpa i små flaskor till högt pris, det går lika bra med automatlådeolja i literflaskor till lägre pris...
Samma sak i olika förpackningar.