Insprutning eller förgasare?
Nu när vi fått ordning på ena bilen så börjar den andra krångla.
Har en volvo 245-88. Startar oftast utan problem men går inte på tomgång när den är kall. Rycker och går jättedåligt i kanske 3-5 minuter innan den blir varm. Har bytt tändkablar, tändstift, fördelarlock och rotor utan någon större framgång. Blev kanske lite bättre efter fördelarlocksbytet men den går definitivt inte bra.
Någon som vet vad det kan vara för fel? När bilen väl är varm så är det inga problem. Är den kall händer det knappt någonting när man kör gasen i botten. Den är jätteseg. Kan det vara själva fördelaren eller?
Hoppas någon kan hjälpa mig för jag vill gärna få ordning på den för den ska säljas nästa månad, annars blir det skroten.
Har en volvo 245-88. Startar oftast utan problem men går inte på tomgång när den är kall. Rycker och går jättedåligt i kanske 3-5 minuter innan den blir varm. Har bytt tändkablar, tändstift, fördelarlock och rotor utan någon större framgång. Blev kanske lite bättre efter fördelarlocksbytet men den går definitivt inte bra.
Någon som vet vad det kan vara för fel? När bilen väl är varm så är det inga problem. Är den kall händer det knappt någonting när man kör gasen i botten. Den är jätteseg. Kan det vara själva fördelaren eller?
Hoppas någon kan hjälpa mig för jag vill gärna få ordning på den för den ska säljas nästa månad, annars blir det skroten.