Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

volvo 360 -88- svårstartad

Startad av ida-ada · 2006-12-18 · 2 svar

ida-adaTrådstart
Jag har en volvo 360 -88 som är väldigt svårstartad så fort det blir minusgrader.
Jag kan provstarta den, låta den vila, prova, låta den vila en timme och sen kan den gå i gång, om jag har tur.....
Har precis bytt batteri.
Vad kan det vara för fel?
Ludde_57
Dåligt skick på tändsystemet allmänt, eller kanske vatten i bensintanken/filtret mm?
wicke
Låter precis som det felet min mor hade när hon ägde en 360. Nämligen kallstarten som tjärvar eler inte funkar korrekt. Felet på morsans var lätt, där var det kabeln till kallstartsventilen som hade gått av, ny kabel så startade den i -30. Värt o kolla upp om det är detta felet på din med. Åk till en verkstad som kan mäta o testa kallstarten på den. Kostar inte mycke på mindre verkstäder.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil