Har du provat att byta tändstift och/eller tändkablar?
Hej
Jag har en volvo 440 -94 2,0 l motor som går på tre cylidrar. det började med att den gick på tre cylidrar när den var kall.Har gjort kompressionsprov det är OK. Kollat ventilspel Ok. Det är fyran cylinder som inte går.Har kollat tändningen och det finns gnista. Den har elektronisk insprutning. någon som har liknande problem eller förslag på åtgärder tacksam för svar.
Hälsningar Leif
Jag har en volvo 440 -94 2,0 l motor som går på tre cylidrar. det började med att den gick på tre cylidrar när den var kall.Har gjort kompressionsprov det är OK. Kollat ventilspel Ok. Det är fyran cylinder som inte går.Har kollat tändningen och det finns gnista. Den har elektronisk insprutning. någon som har liknande problem eller förslag på åtgärder tacksam för svar.
Hälsningar Leif