Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo 740

Startad av mr208cm · 2009-07-15 · 7 svar

mr208cmTrådstart
Tjaba!!!
Har en 740 B230F som har lite fel..
Glömde skriva d ä en insprutare me katalysator
Vid varm motor så börja den att vobbla på tomgången.
ligger mellan 700-2500rpm.
Å samtidigt så reagera den MYCKET dåligt på accelationen,vill gärna då åxå.
Men kall motor så fungera den hur bra som helst..
Tomgången 700rpm
HAR bytt bränslefilter(nytt).Lambdasonden(begagnat) men utan förändring.
Samt kollat luftfilter åxå.
Hoppas på lite hjälp här nu..För INGEN i min bekankapskrets fixar detta.
anden__z
Vobbel med tomgången kan vara fel på tomgångsmotorn.
Kolla även luftmassemätaren ,testa och koppla ur den och se om motorn går sämre, om den inte gör det så ligger troligen felet där.
kebbebe
@Poke 45975 wrote:
Vobbel med tomgången kan vara fel på tomgångsmotorn.
Kolla även luftmassemätaren ,testa och koppla ur den och se om motorn går sämre, om den inte gör det så ligger troligen felet där.



Luft massemätare är åxå kollad å inget fel på den
anden__z
Tomgångsmotorn då?
kebbebe
@Poke 45980 wrote:
Tomgångsmotorn då?


Men kan den balla ur när motorn är varm??
Tänkte ju på att tomgången är helt ok vid kall motor..
anden__z
Den kan funka när motorn är kall o krångla när den blir varm.
kebbebe
@Poke 45983 wrote:
Den kan funka när motorn är kall o krångla när den blir varm.


Då ska jag försöka mig på att kolla upp den då..
INTE sååå haj på detta med bilar.

Nu kopplade d vilken du menade..Den är åxå bytt..Iof en begagnad men dock en fungerande..
kebbebe
@mr208cm 45984 wrote:
Då ska jag försöka mig på att kolla upp den då..
INTE sååå haj på detta med bilar.

Nu kopplade d vilken du menade..Den är åxå bytt..Iof en begagnad men dock en fungerande..


Testade att koppla ut tomgångsmotorn å då xlutade den att vobbla iaf..
Sprutade även in lite 5-56 utan förändring.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil