VVolvo740ticTrådstart2012-03-21Har ett fenomen på bilen. När den står på tomgång så fladdrar typ allt ljus på bilen inne och ute, och om man drar på lite på stereon så blinkar det mer.
Vad är felet?
Brukar tyda på att ditt batteri sett sina bästa dagar och inte kan ta laddning på ett bra sätt. Är batteriet gammalt?
Mvh Janne
Eller slitna kol i generatorn.
Som brukligt vid sådana fenomen är att börja kontrollmäta laddningen över batteripolern med motorn på tomgång.
Där då med frisk generator bör ladda runt 13 Volt och även hålla jämn laddning vid högre varvtal.
Vidare att testa av brukar vara provbelastning av batteriet så inte detta som redan nämt är på väg att lämna jordelivet...