byt relä , allafall . kan inte kosta många kr på skroten , då har du allafall uteslutit att de är de som spökar .
Halloj!
Har en Volvo 740 -91 Automat.
Lite då och då ligger automatlådan i "släpvagnsläge", även fast den inte är aktiverad enligt lampan på instrumentbrädan. Trycker jag på knappen för släpvagnsläge så lyser lampan och lådan fortsätter likadant. De tillfällena då lådan fungerar normalt märker man skillnad då den använder max 3 växlar och även drar ut på växlarna.
Hade problem tidigare med relät att den la i släpvagnsläget själv och det gick inte att få ur, men då lös det på instrumentbrädan att den var aktiv.
Reläet har jag lagat så nu lägger den inte släpvagnsläge på det sättet.
Alltså. Ibland när jag startar ligger den i släpvagnsläge (drar ut på växlar och max 3 växlar). Detta försvinner inte förns man stänger av och startar bilen, ibland flera gånger.
Någon som vet vad detta kan bero på?
MVH,
Från mig
Har en Volvo 740 -91 Automat.
Lite då och då ligger automatlådan i "släpvagnsläge", även fast den inte är aktiverad enligt lampan på instrumentbrädan. Trycker jag på knappen för släpvagnsläge så lyser lampan och lådan fortsätter likadant. De tillfällena då lådan fungerar normalt märker man skillnad då den använder max 3 växlar och även drar ut på växlarna.
Hade problem tidigare med relät att den la i släpvagnsläget själv och det gick inte att få ur, men då lös det på instrumentbrädan att den var aktiv.
Reläet har jag lagat så nu lägger den inte släpvagnsläge på det sättet.
Alltså. Ibland när jag startar ligger den i släpvagnsläge (drar ut på växlar och max 3 växlar). Detta försvinner inte förns man stänger av och startar bilen, ibland flera gånger.
Någon som vet vad detta kan bero på?
MVH,
Från mig