Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

volvo 745 88:a

Startad av fredrik72 · 2006-03-22 · 4 svar

fredrik72Trådstart
Har en automat med knapp att välja 3 eller 4 som högsta växel. Felet är att trean ligger kvar som högsta växel fast jag trycker ur knappen för att ha fyran som högsta växel.
Elof
Hej!
Vanligt fel hos Volvo Automat har jag hört! Det är något avancerat namn på den så jag kommer inte ihåg. I alla fall så handlar det om en spärr som är av, jag hade själv ett sådant problem. Lämnade in den hos en automadlådeverkstad och de fixade det på ett kick. det kostade dock 800 spänn att fixa.
sigge21
Suck!!
aeqvist
Det kan glappa i överväxelreläet som sitter i mittkonsollen bakom askkoppen.Brukar gå bra att löda om några gamla lödningar så fungerar det sen.
sigge21
Gammal tråd!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil