Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

volvo 745 gl 1991

Startad av jetta-88 · 2009-07-15 · 5 svar

jetta-88Trådstart
startar inte, startmotorn får motorn att gå runt men det känns lite som om det inge går fram nån bensin in i motorn.

Jag har kollat säkring på säkringsplats 1 den är hel, har provat med att lossa på både plus och minus polen från batteri och stått stilla i ca 1 timme. sen vridit på tändningen (då efter att jag kopplat in batteriet igen) men den startar ändå inte vad ska jag göra?
anden__z
Kolla om det finns några felkoder! länken visar hur du gör.
https://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=2811
Bobbo
Glöm inte att det finns två säkringar finns en "för pump" samt att det finns bränsle relä.
Rimsky
Att göra!

har du gnista på tändstiften (JA/NEJ)

Nej: kontrollera stift,fördelarlock etc + kamrem

Ja: fortsätt att felsöka på bensintillförseln
Johanking
Kan vara hallgivaren eller svänghjulsgivare vet inte vilken sort som sitter på den modellen,är den kass får du inte fram någon soppa.

Eliot.
anden__z
Givaren sitter över svänghjulet på den årsmodellen. Varken soppan eller tändningen funkar om den är trasig.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil