Den blev nog sur.. Plocka ur stiften och rengör dom.. öppna fördelar locket och torka rent vid behov "byt"..
Varför dom gör så där ibland kan vara att du fått in fukt i fördelaren och den är lite sliten så går strömmen andra vägar en den rätta och förgasaren matar på bränsle ändå och dränker stiften.. Lite man får räkna med när man åker en gammal trotjänare.. Jag bytte fördelar lock i parti och minut tyckte man när man ägde en gammal hedlig 745:a .. Tyckte att det va rena drömmen när man skaffade en -88 men sprutmotor haha.. Nu får man vara datatekniker för att kunna skruva med bilen bara för att göra en service...
Varför dom gör så där ibland kan vara att du fått in fukt i fördelaren och den är lite sliten så går strömmen andra vägar en den rätta och förgasaren matar på bränsle ändå och dränker stiften.. Lite man får räkna med när man åker en gammal trotjänare.. Jag bytte fördelar lock i parti och minut tyckte man när man ägde en gammal hedlig 745:a .. Tyckte att det va rena drömmen när man skaffade en -88 men sprutmotor haha.. Nu får man vara datatekniker för att kunna skruva med bilen bara för att göra en service...