Antingen står en spridare och läcker in bränsle, eller så har du fel på tempgivaren till insprutningen. Det senare är troligast, eftersom den inte går igång varm. Läckande spridare brukar mera ge ryckig och dålig gång.
Tjenis;
Jag har ett problem ,Min 760 startar klockrent när den är kall men stannar man bilen när den blivit varm så vägrar den att starta ,måste vänta ca.1,5 timme.Vill oxå säga att den luktar mycket bensin ifrån motorn då när man försöker starta den när den är varm , En sak till ,startmotorn verkar hugga när motorn är varm precis som att när tändningen skulle stå fel och den ska väl inte gå att justera så vitt jag vet ,Någon som vet vart man ska börja felsöka ?
Motorn är en B280 F -88 ,22.000 mil
:q
Jag har ett problem ,Min 760 startar klockrent när den är kall men stannar man bilen när den blivit varm så vägrar den att starta ,måste vänta ca.1,5 timme.Vill oxå säga att den luktar mycket bensin ifrån motorn då när man försöker starta den när den är varm , En sak till ,startmotorn verkar hugga när motorn är varm precis som att när tändningen skulle stå fel och den ska väl inte gå att justera så vitt jag vet ,Någon som vet vart man ska börja felsöka ?
Motorn är en B280 F -88 ,22.000 mil
:q