SsilloTrådstart2003-08-20Funderar på att köpa en volvo 765 -86. Finns det någon som har erfarenhet av av dessa bilar och skulle vilja dela med sig av sin erfarenhet??
Jag skulle passa mig för den om det sitter renault sexan i den , den brukar inte vara så bra som volvos motorer om man säger så .
annars kan de vara en bra laståsna ;)
johan
har också hört att renaultsexan inte är något bra..tror den heter B28
men man hör ju så mycket...
KKrister Lindholm2003-08-21 · #Sitter det en 6:a i den & serviceboken är fullsmetad med anteckningar om oljebyte samt att skrället inte knackar mer än normalt för en gammal motor så kan det vara en ok affär om priset på den motsvarar ca 2/3 av en 7-serie med en Volvomotor.. Men det är allt en chansning vad gäller motorn, helt klart!
Täta oljebyten i den 6:an skall enl vad jag vet vara enda nyckeln till framgång & det är ju inte lätt att veta hur det ÄR skött...
Jag skulle inte ens fundera på det ändå...