Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo 850 Byte av termostat

Startad av gabriel · 2007-02-12 · 4 svar

gabrielTrådstart
Hej!
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.
Hur byter jag termostat på min volvo 850 -94. Har en helt ny. Men jag måste veta vart den sitter och hur jag gör det.

Någon som kan hjälpa mig??

/Gabriel
aeqvist
Följ den övre kylarslangen till motorn.Där sitter termostathuset som du lossar med 2 st torx-skruvar.
kunken_90
tack... Är det något som jag bör tänka på när jag byter den???
slirfeldt
Sist men inte minst att vara uppmärksam på åt vilket håll termostaten sitter,,, samt varmköra ordenkligt och att kontrollera/efterfylla med kylarglykol, så skall det nog gå vägen för dig.
kunken_90
Så.. Nu gjorde jag mitt byte av termostat. Det va väldigt enkelt. Det enda problemet va att det va svårt att få loss skruvarna. Dom satt hårt.

Följde bara övre kylarslang till den gick in i motor. Det va termostathuset. Tog loss skruvarna och lyfte locket. Där fanns termostaten och jag gjorde bytet. Det va inte alls svårt. Fick bara kolla så att det inte läckte efteråt. och efterfylla med glykol.....

Tack för all hjälp!

/M.V.H Gabriel

Fler trådar i Hjälpforumet Bil