Normalt ska detta jobb inte ställa till det mer än vanligt,, men till denna påstås det att det behövs limmas lite innan återmonteringen, men vad det gäller dom yttre drivknutarna så är dessa liksidiga höger som vänster där bara själva drivknutarna byts och om det är det du menar att damaskens mindre diameter inåt är liten så gör detta inget då denna sedan är lätt att trä på efter det att drivknuten demonterats.
Det Meca.se iaf nämner till denna bil och vid byte av drivknut är:
"Efter att drivknuten tagits bort från hjulnavet måste nytt lim appliceras. Limmet förhindrar att vibrationer och knackljud uppstår. Applicera limmet som en 3-4mm bred sträng i framkant av splines. Använd Loctite 3034-63838"
Det Mekonomen anser i frågan:
"Drivknut och hjullager är hoplimmade från fabrik, detta kan medföra svårigheter att demontera dessa ifrån varandra. Därför rekommenderas det att drivknut och hjullager byts samtidigt. Se även PDF-fil: https://webkat.mekonomen.se/images/mastercopy/info/SI_DK_SE.pdf
Men då en sådan drivknut går båda på runda 2000:- mot 700:- på Biltema plus då eventuellt lim, som iaf jag bara har positiva erfenheter av, så bör det ven funka för dig. :-)
Det Meca.se iaf nämner till denna bil och vid byte av drivknut är:
"Efter att drivknuten tagits bort från hjulnavet måste nytt lim appliceras. Limmet förhindrar att vibrationer och knackljud uppstår. Applicera limmet som en 3-4mm bred sträng i framkant av splines. Använd Loctite 3034-63838"
Det Mekonomen anser i frågan:
"Drivknut och hjullager är hoplimmade från fabrik, detta kan medföra svårigheter att demontera dessa ifrån varandra. Därför rekommenderas det att drivknut och hjullager byts samtidigt. Se även PDF-fil: https://webkat.mekonomen.se/images/mastercopy/info/SI_DK_SE.pdf
Men då en sådan drivknut går båda på runda 2000:- mot 700:- på Biltema plus då eventuellt lim, som iaf jag bara har positiva erfenheter av, så bör det ven funka för dig. :-)