Ingen som har något förslag på vad det kan röra sig om? :(
Under ca ett år har jag fått fylla på lite kylarvatten då då, brukar väl bli ca en liter i månaden, kan inte heller där se några läckage eller klägg i oljelocket, ingen konstig rök heller. Misstänker att det är pumpen eller likande som läcker lite.
Men nu drar den ca 2 liter milen (soppa alltså), brukar ligga runt 1.3-1.4 annars, stadskörning/blandad. Den brukar också vara lite orolig på tomgången vid kallstart, att den nästan håller på att dö för att sedan hoppa igång och gå normalt på tomgången.
Men igår när jag hade kört, och skulle flytta på bilen med varm motor så blöddrade den bara och dog när jag skulle starta, sen hoppade den igång vid nästa försök för att sedan börja blöddra igen när jag tryckte på gasen och dog. Sen tredje försöket så gick den som vanligt igen.
Är det någon som har någon idé vart felet kan ligga? Inga varningslampor är tända förutom ABS, men det har nog inte med detta att göra.
Men nu drar den ca 2 liter milen (soppa alltså), brukar ligga runt 1.3-1.4 annars, stadskörning/blandad. Den brukar också vara lite orolig på tomgången vid kallstart, att den nästan håller på att dö för att sedan hoppa igång och gå normalt på tomgången.
Men igår när jag hade kört, och skulle flytta på bilen med varm motor så blöddrade den bara och dog när jag skulle starta, sen hoppade den igång vid nästa försök för att sedan börja blöddra igen när jag tryckte på gasen och dog. Sen tredje försöket så gick den som vanligt igen.
Är det någon som har någon idé vart felet kan ligga? Inga varningslampor är tända förutom ABS, men det har nog inte med detta att göra.