Ajdå, den är alltså så pass haverad att ett motorbyte är rekommenderat? Jo det stämmer att det är tämligen vanligt att packboxen som sitter mellan växellådan och motorn ger upp och i värsta fall även förstör kopplingslamellen.
Så för detta packboxbyte måste växellådan demonteras som alltså drar i väg verkstadskontot med ett antal tusenlappar och av detta är det varmt rekommenderat att vid eventuellt motorbyte även byta denna packbox.
Sedan kan man ofta mycket väl hitta en motor från andra årsmodeller, bara det är från samma motorfamilj så att säga, men detta vet dom flesta tex skrotar om vad som passar eller ej.
Så för detta packboxbyte måste växellådan demonteras som alltså drar i väg verkstadskontot med ett antal tusenlappar och av detta är det varmt rekommenderat att vid eventuellt motorbyte även byta denna packbox.
Sedan kan man ofta mycket väl hitta en motor från andra årsmodeller, bara det är från samma motorfamilj så att säga, men detta vet dom flesta tex skrotar om vad som passar eller ej.