Det är varningslampan för motorelektronik!
Hade du haft en bok att läsa ur hade du fått reda på att du genast måste uppsöka verkstad.....men ta det lungt, går den bra är det ingen panik. Naturligtvis ska du åtgärda felet snarast, går inte heller genom besiktningen med den lampan tänd.
Eftersom du har en -95:a kan du själv läsa ut felkoder via en dosa i motorrummet (sitter ungerfär vid hö strålkastare...har jag för mig)
Gå gärna in på ngt volvoforum för vidare instruktioner...'
här är ett exempel av många, står om 850 en bit ner i tråden
https://forum.skanetraffen.com/viewtopic.php?t=1547
Hade du haft en bok att läsa ur hade du fått reda på att du genast måste uppsöka verkstad.....men ta det lungt, går den bra är det ingen panik. Naturligtvis ska du åtgärda felet snarast, går inte heller genom besiktningen med den lampan tänd.
Eftersom du har en -95:a kan du själv läsa ut felkoder via en dosa i motorrummet (sitter ungerfär vid hö strålkastare...har jag för mig)
Gå gärna in på ngt volvoforum för vidare instruktioner...'
här är ett exempel av många, står om 850 en bit ner i tråden
https://forum.skanetraffen.com/viewtopic.php?t=1547