Ta bort chippet, sätt i orginal.
Lyft av batteripolerna en timme
Prova igen ;)
Det finns chip-trollare som bakar ihop lite vad som helst och till slut kan motorn säga ifrån. Steg 1 betyder absolut ingenting och är bara ett sätt att hålla isär produkterna av den som gjort chippet.
Steg 1 på trimfirman ABC kan inte jämföras med Steg 1 från firman DEF annat än att de ofta ligger i samma effektspann, det finns så många värden att ändra på att ena chippet kan va bra medan andra är livsfarligt.
Kan vara att någon givare eller nåt fått smaka på effekten och den sätter sig i limp mpde.
Mät upp spjällägesgivaren (multimeter inställd på ohm, rör spjället och värdet ska röra sig) och hallgivare (kam/vevaxellägesgivare) dessa kan spöka.
Rent tekniskt kan boxen vara pajj, men då det är 27c-krets som man troligen bara lyfter i en sockel bör det inte vara nåt konstigt, ska va dåliga lödningar i sockeln kanske.
Andra saker, katalysator täppt, luftläckage (spruta startgas runt vakuum t.ex., ökar varv = läcka), bränsletrubbel endera pump eller förpump.
3000 rpm utan last är inte samma som 3000 rpm på vägen, kolla bakaxeln också om det gått mycket på bredden.
Personligen skulle jag börjat med de enkla sakerna, t.ex. om det finns läcka på luftslangar, mäta upp spjällägesgivare, kontrollera LMM (bilen ska reagera om du drar ur kabeln med motor igång) och kolla bränslefilter.
Lyft av batteripolerna en timme
Prova igen ;)
Det finns chip-trollare som bakar ihop lite vad som helst och till slut kan motorn säga ifrån. Steg 1 betyder absolut ingenting och är bara ett sätt att hålla isär produkterna av den som gjort chippet.
Steg 1 på trimfirman ABC kan inte jämföras med Steg 1 från firman DEF annat än att de ofta ligger i samma effektspann, det finns så många värden att ändra på att ena chippet kan va bra medan andra är livsfarligt.
Kan vara att någon givare eller nåt fått smaka på effekten och den sätter sig i limp mpde.
Mät upp spjällägesgivaren (multimeter inställd på ohm, rör spjället och värdet ska röra sig) och hallgivare (kam/vevaxellägesgivare) dessa kan spöka.
Rent tekniskt kan boxen vara pajj, men då det är 27c-krets som man troligen bara lyfter i en sockel bör det inte vara nåt konstigt, ska va dåliga lödningar i sockeln kanske.
Andra saker, katalysator täppt, luftläckage (spruta startgas runt vakuum t.ex., ökar varv = läcka), bränsletrubbel endera pump eller förpump.
3000 rpm utan last är inte samma som 3000 rpm på vägen, kolla bakaxeln också om det gått mycket på bredden.
Personligen skulle jag börjat med de enkla sakerna, t.ex. om det finns läcka på luftslangar, mäta upp spjällägesgivare, kontrollera LMM (bilen ska reagera om du drar ur kabeln med motor igång) och kolla bränslefilter.