Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo 945 -98

Startad av bjorkboda · 2006-11-16 · 1 svar

bjorkbodaTrådstart
Får ett ljud vid ett av framhjulen efter att ha kört ca 3-4 mil..
Låter som bromsen skulle ligga på ibland..
Det kommer och går. Låter ibland 5 sek och ibland ca 30 sek.
Eftersom jag inte kör denna bil allt för ofta så har jag bara råkat ut för detta en gång! Men sambon säger att det är nästa varje dag?
Ett hooande ljud!
Ludde_57
Bromsarna kanske kärvar, och då de gått varma så ligger de åt än mer än då de är kalla vilket kan framkalla olika ljud.
Alternativt att ett hjullager är på väg att nypa ihop.

Lyft hjulet/bilen och känn om det verkar glappt eller är tungrullat. Vid anliggande broms kan fälgen även kännas onormalt varm/het.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil