Hej har du luftat efter att du bytte delarna så du har försäkrat dig om att det kommer bromsvätska till vänster bak? Kommer det ingen vätska skulle jag börja med att kolla upp bromsslangen ifall den har separerat innuti men låter mer på din beskrivning att det behöver luftas
Hej!
Fick på besiktningen anmärkningen "Dålig anläggningsyta" på vänster bakbroms.
Började söka efter felet och konstaterade att ena kolven på bromsoket var ur funktion. Har därefter bytt ok samt skiva och belägg i samma veva. Gjorde därefter ett litet bromstest genom att bromsa på lösgrusväg och bedömma bromsspåren.
De fanns spår i gruset efter samtliga däck förutom vänster bak, hur kommer det sig. Jag har ju trots allt bytt en dela vitala delar på bromsen.
Mvh David
Fick på besiktningen anmärkningen "Dålig anläggningsyta" på vänster bakbroms.
Började söka efter felet och konstaterade att ena kolven på bromsoket var ur funktion. Har därefter bytt ok samt skiva och belägg i samma veva. Gjorde därefter ett litet bromstest genom att bromsa på lösgrusväg och bedömma bromsspåren.
De fanns spår i gruset efter samtliga däck förutom vänster bak, hur kommer det sig. Jag har ju trots allt bytt en dela vitala delar på bromsen.
Mvh David