Har precis motortvättat en 740 86:a och den går inte riktigt rent nu.
Har kollat fördelare bytt tändstift och kablar men det hjälpte inte.
Kan det ha kommit fukt nån annanstans också?
FÖRSLAG????? :q
Har råkat ut för liknande men jag bara varva lite och efter att den blev varm så blev den bra igen....Farligt att ta bort det skyddande skitlagret... :e
Leta rätt på vilken cylinder den missar på & kolla var du har överslaget
Har kommit på att den drar tjuvluft nånstans,men var!!!
Har bytt samtliga slangar med vacum!!
Har kört med startgas över motorn och då varvar den mer!
Hela tändsystemet är bytt så där ligger inte felet.
När man varvar upp den så går den bra ,men inte på lägre varv.
Då vibrerar motorn rätt så rejält!
det är säkert insugspackningen på 1:ans cylinder som krupit ut.
Luftfiltret är också bytt!!!
Däremot ska jag testa att byta insugspackning.
9-5 wrote:
Luftfiltret är också bytt!!!
Däremot ska jag testa att byta insugspackning.
va då testa o byta, kolla om den är hal först.