Volvo s40 2,0 ej turbo-96
Volvon har börjat spöka lite! var ute på lång färd, plötsligt börjar abs lampa, samt flertalet andra lampor att lysa, sist lös batterilampan,
efter en liten stund dog bilen, vi sprangigång den den startade men gick dåligt, sen dog den, blev bogsering!
nu är det dags att felsöka lite! är det fler som har haft samma problem? jag misstänker generatorn, remmen är på plats.
men något i bakhuvudet säger att det är nått annat? för om nu generatorn slutar ladda, så borde ladd lampan har börjat lysa först?
tacksam för tips!
efter en liten stund dog bilen, vi sprangigång den den startade men gick dåligt, sen dog den, blev bogsering!
nu är det dags att felsöka lite! är det fler som har haft samma problem? jag misstänker generatorn, remmen är på plats.
men något i bakhuvudet säger att det är nått annat? för om nu generatorn slutar ladda, så borde ladd lampan har börjat lysa först?
tacksam för tips!