Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo S60 2,4T -01

Startad av pontiacen · 2009-08-07 · 2 svar

pontiacenTrådstart
Halloj i sommarvärmen! Inte bara vi människor som får dimpen i värmen. Även bilarna spökar. Sonen har en ovannämnd bil som beter sig lite underligt ibland. När man stängt av bilen och tagit ur nyckeln så efter ca 5-10 min (ibland) så när man går förbi bilen så hör man att fläkten i cupen går. Det är ac i bilen. Då får man öppna bilen, sätta i nyckeln samt vrida om den och sedan ta ur den så har fläkten stannat. Inga kontrollampor lyser heller då fläkten är igång. Innbillar mig att det kan vara något med bakstycket i tändlåset kanske! Är det någon som har ett annat tips så är jag mottaglig för det också.
Rimsky
Känner att jag är ute på djupt okänt vatten men har inte volvo haft så att dom tar om hand efterkylan från ac'n när man har stängt av motorn?
ida-ada
den går för att torka upp i fläktsystemet det blir mycke kondens på sommaren så enkelt är det

Fler trådar i Hjälpforumet Bil