Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

volvo v40 t4

Startad av anderssson · 2008-01-06 · 3 svar

andersssonTrådstart
tempmätaren går inte upp lika mkt som tidigare sen är värmen lite sämre i bilen ..kan det vara termostaten och sitter den lätt att byta?
slirfeldt
Det mesta tyder där att mycket riktigt är termostaten mogen för att bytas ut och har för mig att dess byte bör inte ställa till det mer än att,man delvis behöver tömma kylarsystemet så har du förmodligen en varm motor varm och gosig värme igen.
henry
sitter den lätt`att byta?
slirfeldt
Inte skruvat med en sådan på ett tag, men den bör vara lätt utbyttbar och sitter intill motorblocket om man följer övre kylarslangen mot motorn,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil