Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo V70 2006

Startad av Svets · 2011-07-20 · 3 svar

SvetsTrådstart
Hej, har problem med ganska stora mängder vatten i bägge golvbrunnarna fram. Min första tanke var AC:n så därför kollade jag att avrinningsslangen från AC:n (på passagerar sidan) inte hade lossnat. Den satt som den skulle så därför undrar jag om någon har bra tips på vad det kan vara? AC:n fungerar för övrigt som den ska och det känns ju som lite tidigt att den skulle ge sig redan....
MVH
Svets
Clabbo
är vindrutan tät??
boheme
Känn och lukta på vätskan så att du kan avgöra om det är kylarvätska eller vanligt vatten.

Mvh Janne
slirfeldt
Det är i alla fall inte helt vanligt att vindrutan med tätning på dessa modeller läcker in vatten. Men som sagt känn efter lukt och smak på vattnet i fråga ett annat sätt kan vara att en spolar rikliga mängder vatten utifrån naturligtvis. Medan en annan kryper kring framtil och spanar uppåt under instrumentbrädan efter eventuella läckor som en bit på vägen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil