AandersssonTrådstart2012-03-22Någon som vet var markeringarna finns på vev och kammen.Remmen kuggat.Tack på förhand
Tack..provat att ställt den så.tyvärr tycker jag den är riktigt trött..
Tycker att mecas sida är lite luddig..hittar inte riktigt markeringarna på veven och dess markering på motorblocket..kammen finns hack i och även liten markering i plasten..ingen som vet om det finns någon plugg i lådan som man kan kika så man ser nollmarkeringen på svänghjul.
Jo håller med dess skisser är väl inga under av precision utan kanske bara mer en översikt hur det kan se ut,,,
sonderade lite snabbt med på det mer modellspecifika forumet utan mer info. Annars bör väl tex med Biltema ha en passande reparationshandbok...
Men släng ut samma fråga där med å se om lyckan inte större där...
https://www.jagrullar.se/forum/index.phpJag skulle ställt fråga där med om inte min inlogg krånglade..Funderar om diselpumpen eller så behöver ställas in.
Får väl avvakta lite denna sida med eventuellt kommande svar har för egen del inte skruvat mer iaf med nyare dieslar.
Men överlag låter det som om du nu fått kamremmen rätt osv som tex felställd bränslepump som en möjlig orsak.