Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo V70 2,4 turbo 2002 - motorkrångel

Startad av poobear · 2011-01-22 · 3 svar

poobearTrådstart
Hej!

Jag har just fått problem med min Volvo V70 2,4 turbo 2002, den hackar ständigt och går dåligt vid gaspådrag. Den går dock bra på tomgång.

Jag har försökt nollställa datorn vid strömborttagning men det hjälpte inte.

Det känns som om bilen går på 4 av 5 cylindrar.

Vet någon vad detta kan bero på?

Tack på förhand
nygard89
Kan vara att du har problem men vevhusventilationen på din bil. Tittar själv på en med samma fel. Nyligen besiktigad med förhögt HC2500 annars ok.
Dingrot
Hej, Prova att koppla ur kontaktsycket vid varje spridare och kolla om alla är med. Kolla även tändstiften. Vevhusventilationen kollas. Har du servat bilen regelbundet ? Lycka till verkstan.
nygard89
Jag fick byta en tändspole på min bil. hittade den som var sönder genom att kolla stiften. Det var inte lika rent som dom andra

Fler trådar i Hjälpforumet Bil