DDr DolittleTrådstart2009-04-27Som ni säkert vet är konstruktionen usel, livslängden kort på dessa leder.
När volvo själva insåg detta kom en instruktion om att man skulle dra muttern med ett lågt moment och sedan en vinkel för att inte stressa materialet...
Någon som kommer ihåg åtdragningsmomentet och vilken vinkel?
Ursäkta vart lite galet inklistrat..fick med lite från fel program..
Sådär fick lägga om vadis och alla newsbulletins..det korrekta enligt sista bulletinen som jag hitta var 50 Nm där man håller emot med en torx andra steget där inget mothåll behövs ska vara 35 grader.
Schysst Mikro!!
Tackar ödmjukast för det. Föredömliga fakta!
Jag har en Vadis, skiva men den funkar inte om jag inte backar klockan i datorn. Har du ngn lösning på det??
(Backar man klockan och håller på får man massa datorkrångel felmeddelanden och skit som jag inte orkar med.)
@Dr Dolittle 43545 wrote:Schysst Mikro!!
Tackar ödmjukast för det. Föredömliga fakta!
Jag har en Vadis, skiva men den funkar inte om jag inte backar klockan i datorn. Har du ngn lösning på det??
(Backar man klockan och håller på får man massa datorkrångel felmeddelanden och skit som jag inte orkar med.)
Förmodligen samma version jag har, men om du läser instruktionen så behöver du bara backa under tiden du installerar , efter installationen så startar du om datorn och när den startar om igen så ställer du tillbaka klockan, sen är det bara att logga på med sysadm och skapa din användare...