Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo V70. Säkerhetsbälte bak

Startad av alfp · 2010-08-26 · 4 svar

alfpTrådstart
När jag skall fälla upp bakryggstödet så har säkerhetsbältet fastnat i inrullat läge, bältet är så spänt så att det inte går att fälla upp sätet igen. är det någon som råkat ut för liknande ? hur fixar jag detta?
BOL
Felet avhjälpt tydligen skall det sitta en plast grej som förhindrar att bältet går in för långt, Och bältet går inte att dra ut om sätet lutar. Fixat nu:
Mazda323
@alfp 61339 wrote:
När jag skall fälla upp bakryggstödet så har säkerhetsbältet fastnat i inrullat läge, bältet är så spänt så att det inte går att fälla upp sätet igen. är det någon som råkat ut för liknande ? hur fixar jag detta?


Jag fick samma problem igår, får inte upp sätet då bältet sitter "fast" i inrullat läge.

Hur gör man?
Nitrogen
Antingen tar du bort det ena bältesfästet och fäller upp sätet för att sen meka dit det, eller så provar du att ställa bilen i kraftigt lut för att kompensera för det lutande sätet. För det är väl så att när man fäller sätet så lutas oxo rullen? Det är väl själva problemet....? Jag kanske har fel.... Bälten är ju gjorda så att de låser vid lutning eller kraftig inbromsning.
Mazda323
Skruvade lös bältet, fällde upp sätet, drog ut bältet och ser att bältesspärren högst upp är borta, skruvade fast bältet.

Dumt fel men nu är det löst.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil