Inte så hemma på så pass nya kärror men jag skulle gissa på att det kanske kan vara startspärren som strular och/eller Anslutningar på batteriet/karossen. Om det är någon givare så kan det vara Vevaxelpositionsgivare/kamaxelpositionsgivare. Mindre troligt dock men inget omöjligt.
Edit:Bästa annars är ju att koppla upp den så du får eventuella felkoder. Istället för att åka till dyr verkstad så kan man göra det själv.
Avläsning:
*Slå av tändningen
*Överbrygga datalänksanslutningens stift 3 och 5 med en strömbrytarledning. Obs! På en 2.0 T sitter uttaget på armstödet precis ovanför handbromsen. Dock så tror jag den sitter där oavsett motor.
*Anslut Lysdiodsprovlampa mellan datalänksanslutningens stift 3 och 16
*Slå på tändningen
*påverka strömbrytaren i ca 1 sekund
*Räkna lysdiodens blinkande. Notera Felkod
Varje Felkod består av tre grupper med blinkningar
En 3 sekunders paus skiljer varje grupp
* T.ex: felkod 223 visas = tomgångsventil
*Upprepa strömbrytarfunktionen. Notera felkoder
* Slå av tändningen
Återkom sen här med eventuella felkoder så ska du får svar på vad det är:)
Edit:Bästa annars är ju att koppla upp den så du får eventuella felkoder. Istället för att åka till dyr verkstad så kan man göra det själv.
Avläsning:
*Slå av tändningen
*Överbrygga datalänksanslutningens stift 3 och 5 med en strömbrytarledning. Obs! På en 2.0 T sitter uttaget på armstödet precis ovanför handbromsen. Dock så tror jag den sitter där oavsett motor.
*Anslut Lysdiodsprovlampa mellan datalänksanslutningens stift 3 och 16
*Slå på tändningen
*påverka strömbrytaren i ca 1 sekund
*Räkna lysdiodens blinkande. Notera Felkod
Varje Felkod består av tre grupper med blinkningar
En 3 sekunders paus skiljer varje grupp
* T.ex: felkod 223 visas = tomgångsventil
*Upprepa strömbrytarfunktionen. Notera felkoder
* Slå av tändningen
Återkom sen här med eventuella felkoder så ska du får svar på vad det är:)