Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Voyager WM-diesel

Startad av sm7tog · 2005-06-26 · 0 svar

sm7togTrådstart
Jag har en Chrysler med WM-diesel. Jag har problem med väldigt högt tryck i kylsystemet. Först misstänkte jag att toppackningen hade gått och att det gick ut kompression i kylsystemet men den drar inget vatten alls och den trycker heller inte ut vatten.
Problemet visar sig genom att slangen som går mellan överdelen av kylaren och motorn "sväller" när motorn är varm.
Är det helt enkelt så att slangen är kass och bör bytas? Jag menar, trycklocket borde ju släppa ut övertryck innan trycket blir skadligt högt i motorn?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil