Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

voyanger 92a el fel akut behov av hjälp

Startad av sand · 2010-10-25 · 3 svar

sandTrådstart
har bytt instrumentbräda nu funkar allt utom belysningen blev lika på gamla även testat med ny lysknapp.så fort man trycker på lyse går säkringen har ingen manual tittat på nätet står det att det är instrument belysning bara på den drog ur parkerings lyséets säkring lika svart ssate i den då gick instrument säkringen någon som har ide eller haft lika fel
slirfeldt
Svårt sia om vad som kan ha hänt i fallet, av vilken anledning byttes instrumentbrädan?

Som kanske kan ge viss vägledning i felsökandet,, är det nu alltså bara instrument belysningen i själva mätarhuset som inte fungerar, eller vad? Överlag verkar det iaf vara någon form av kortis som inträffat, kanske i jobbet med byte av instrumentbrädan,,,

Kika även in på detta lite mera märkesspecifika forum i ämnet:https://chryslerforum.se/mopar/
erikbackelid
felet upstod inte när jag bytte instrumentbräda utan före lampor är hela någon kortis blev det luktade bränt säkringen gick hella tiden men nu håller den men inge lyser när man sätter på lyset +dimemer.undrar om det finnns näge kopplat med lysena går inge ström in i dimmern på vissa kablar skulle kunna koppla själv men vet inte ens hur många amp det ligger på säkringen är en 7,5 ett myller av kablar och 3 st dosor.väldigt svårt att hitta någe på dena bil inge med i haynes boken heller som ja köpte.arg hatar nya bilar ska va 50-70 =)

blir julgrans belysning 12v i lamporna annnars
erikbackelid
ett krets kort bränt

Fler trådar i Hjälpforumet Bil