Hej.
Vi har en Bora 1,6 i familjen som vi är hyffsat nöjda med.
Det vi är mest nöjd med är bränsleförbrukningen som pendlat mellan 0,58(långkörning) till ca 0,74/0,75 blandad körning.
Ganska bra komfort men lite stötig med 16 tums hjul och relativt mycket vägljud plus lite råmande från motorn i vissa varvtal.
Bra bromsar.
Vad du kan göra i förebyggande syfte vette sjutton.
Några svagheter finns det som jag har fått erfara sedan bilen var ny.
Dåliga centrallås.
Abs givarna byttes ut på garanti.
Bussningar i framvagn, ger ifrån sig ett gnisslande ljud (lite dåligt att komma redan vid 9000mil).
Tar ganska lång tid på sig att komma upp i arbetstemperatur och avge värme i kupeén, framförallt vintertid men så är det med en lågfriktionsmotor.
Kabelhärvan som ligger vid gångjärnet till bakluckan gick sönder (en kabel nöttes av) varpå vi ej kunde ta oss in i bakluckan.
Plastglas på strålkastarna som är väldigt känsliga för repor och stenskott (går dock att byta ut).
Termostathus av plast som totalförstördes av en felmonterad motorvärmare, det smällte helt enkelt ned fullständigt.
Tempgivaren som också sitter i termostathuset är lite känslig om värmaren sitter för nära.
Longlife servicarna är ganska dyra.
Lycka till. :)
Vi har en Bora 1,6 i familjen som vi är hyffsat nöjda med.
Det vi är mest nöjd med är bränsleförbrukningen som pendlat mellan 0,58(långkörning) till ca 0,74/0,75 blandad körning.
Ganska bra komfort men lite stötig med 16 tums hjul och relativt mycket vägljud plus lite råmande från motorn i vissa varvtal.
Bra bromsar.
Vad du kan göra i förebyggande syfte vette sjutton.
Några svagheter finns det som jag har fått erfara sedan bilen var ny.
Dåliga centrallås.
Abs givarna byttes ut på garanti.
Bussningar i framvagn, ger ifrån sig ett gnisslande ljud (lite dåligt att komma redan vid 9000mil).
Tar ganska lång tid på sig att komma upp i arbetstemperatur och avge värme i kupeén, framförallt vintertid men så är det med en lågfriktionsmotor.
Kabelhärvan som ligger vid gångjärnet till bakluckan gick sönder (en kabel nöttes av) varpå vi ej kunde ta oss in i bakluckan.
Plastglas på strålkastarna som är väldigt känsliga för repor och stenskott (går dock att byta ut).
Termostathus av plast som totalförstördes av en felmonterad motorvärmare, det smällte helt enkelt ned fullständigt.
Tempgivaren som också sitter i termostathuset är lite känslig om värmaren sitter för nära.
Longlife servicarna är ganska dyra.
Lycka till. :)