Vad är det för årsmodell? Är det en T4:a alltså 1991 och nyare är det rätt vanligt med krånglande hallgivare (egen erfarenhet,,) med liknande symtom, men iaf är det något tok med relärna eller dess anslutningar.
Tjena!
Behöver hjälp med min Caravelle som blivit tokig.
Den började med att hacka och hosta i ett par mil och gick bara på tomgång eller fulla spjäll:mad:. Jag tog mig hem och lät bilen stå till nästa dag då jag startade den utan problem, men utan att halvljus tändes hände inget när man manövrerade lysknappen. Men heljuset lös och gick inte att slå av, så jag kollade säkringarna en 15amps säkring var trasig "bytte den utan nån förändring". Tog lös reläerna och satte dit dom igen då började halvljusetfungera & heljuset gick att släcka men varningsblinkers+blinkers slutade då fungera:x.
Nån som kan tänkas veta vad ThunderBubblan lider av, innan jag avlivar den med mitt gevär. (det är inte första gången den krånglar)
Behöver hjälp med min Caravelle som blivit tokig.
Den började med att hacka och hosta i ett par mil och gick bara på tomgång eller fulla spjäll:mad:. Jag tog mig hem och lät bilen stå till nästa dag då jag startade den utan problem, men utan att halvljus tändes hände inget när man manövrerade lysknappen. Men heljuset lös och gick inte att slå av, så jag kollade säkringarna en 15amps säkring var trasig "bytte den utan nån förändring". Tog lös reläerna och satte dit dom igen då började halvljusetfungera & heljuset gick att släcka men varningsblinkers+blinkers slutade då fungera:x.
Nån som kan tänkas veta vad ThunderBubblan lider av, innan jag avlivar den med mitt gevär. (det är inte första gången den krånglar)