Hej! Jag har en VW Golf CL 1,8 automat variant -95. Motor: ADZ. Problemet uppkom när tjejen var ute och körde så dog den långsamt, den slutade reagera på gasen och la bara av. Bilen blev bärgad och hamnade på verkstad som inte hade tid...(lång historia) Slutligen efter en vecka kom en kompis kompis och tittade på bilen. Jag hade innan konstaterat att det inte kom någon soppa till insprutningen från slangarna fram och bytte b-pumpsrelät utan någon förbättring. Min väns kompis öppnade upp luckan till bränslepumpen och drog en pluskabel från ena baklyktan????? (jag kan inget om bil-elen) Bilen hoppa igång och jag kunde köra hem den c.a 150m. Jag prova starta bilen några gånger och bilen starta varje gång utan oljud. 2 dagar senare startar jag bilen och det kom knackljud från en eller två lyftare max vad jag kunde höra. Knacket hängde kvar trots bilen började bli aningen varm enligt mätaren. Jag körde bara runt på min parkering i några minuter förvisso men hann inte mer innan bilen började bli svag och dog. bilen snurrar på startmotorn men inte mer. Han som kolla på bilen sa att pumpen surrade när jag vred nyckeln och trodde inte att det var den?? Något fel på bränsle systemet är det nog men något knack har jag alldrig hört förut.
Är det någon som har en idé vad det kan vara med min flumiga beskrivning???
(Bränslefiltret är bytt i sommras, bilen har gått 20 000mil)
Tack på förhand // Stefan
Är det någon som har en idé vad det kan vara med min flumiga beskrivning???
(Bränslefiltret är bytt i sommras, bilen har gått 20 000mil)
Tack på förhand // Stefan