Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

VW Golf GL -97

Startad av HelenaE · 2010-07-12 · 3 svar

HelenaETrådstart
Hej!
Upptäckt läckage på bilen. Vätskan är ljusblå till grön. Det luktar inte starkt och den känns likt vatten. Fick innan veta att det kunde vara kondens då jag har haft AC:n på men det borde ju inte vara färgat, eller? Läckaget är ganska långt fram bakom främre strålkastare på vänster sida (förarsidan).
Vad kan det vara och vad gör jag?
Tack på förhand!
aw73
det kan vara kylarvätska, håll koll på kylvätskenivån !!!
Boooooz
Tack! Kollade igår men den har inte skjunkit så farligt men det skadar väl inte att kolla och se att den är intakt.
boheme
Kolla kylarslangarna om där finns en läcka. Var försiktig så du inte bränner dig.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil