Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

VW-låda 020

Startad av plastarbetare · 2010-04-10 · 2 svar

plastarbetareTrådstart
Hej,
har en Golf 3:a med växellåda 020. Ovanpå denna finns en plastplugg, som jag
förstått är en inspektionsplugg för kopplingslamellen. Såg vid dagens titt i
motorrummet att plugguslingen står öppen... så att bös och sk*t kan rasa ner i
hålet... ser rätt dammigt ut därnere.

Så vad bör man göra nu? Min mekarkompetens är att följa steg för steg i Haynesguiden, ungefär...

Mvh Magnus
Nitrogen
Ingen fara... Tryck i pluggen bara. Den sitter väl kvar med den lilla "svansen" va?
Om det kommer ner lite damm där är ingen fara. Men det är viktigt att den sitter där om du ska motortvätta bilen eller om det läcker olja. Lamellen gillar inte det. För övrigt är hålet till för att man ska kolla tändningen där med stroboskop.
bossespassat
Dåså, då åker pluggen i och så låtsas vi som ingenting hänt... men lite bisarrt
att en plastplugg är enda skyddet mot grus och timmerstockar. Tack för svaret.

Mvh Magnus

Fler trådar i Hjälpforumet Bil