Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

VW Passat Kombi. 2.0 1996

Startad av Superlillen · 2008-06-28 · 1 svar

SuperlillenTrådstart
Hej! Jag har problem med en VW Passat Kombi -96. Den kan helt plötsligt bara dö när man kör med den. Lite småryck innan den dör. Varvtalen sjunker snabbt ner till 500 - 1000 och sen upp igen till normal nivå. Därefter dör den. Sen går det inte att starta den. Det går fram ström och motorn försöker gå igång men motorn vill inte gå runt och starta. Låter man den vara ett tag så startar den igen. Nån som vet vad det kan vara eller känner igen symptomen? :)
slirfeldt
Tändspole/tändmodul såväl som hallgivare på dessa är rätt känsliga bitar och kan ge liknande symtom, men låter lite skumt med att den först dyker så i varv som jag inte känner igen från dessa bilar, har den rullat långt?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil