1.) Verkar normalt tycker jag :confused: Jag har en egen 1,9tdi, lite ketchup vid ca 2000rpm helt normalt, har kört flera andra liknande bilar....kort sagt normalt. Du verkar uppleva någon slags skillnad, om det inte finns några läckage har du egentligen bara turbon som sådan och magnetventilen som styr vinkeln på "vingarna" i kompressorhuset att välja på. Lite smörja på manöverarmen kanske :i Det kan ju vara så att turbon är på upphällningen och behöver lite längre tid på sig för att få upp farten :l sk spoolup
Min egen notering är att dessa motorer är påtagligt slöa på låga varv när de är kalla och att extra "ketchupiga" :p....men vid 2000 så drar det fint :upp
Hur mäter du laddtrycket? Har du någon referens-mätning från tidigare så att du vet att trycket kommer senare eller är det en upplevelse vi talar om?
Vilken motor? och effekt?
Hur ser spridarkompensationen ut? Alltså om ngn spridare kompenseras mkt elektriskt för slitage!
Hur långt harden gått?
2.) Ja ute-tempgivaren som även ger ute-tempen i siffror på clima-displayen sitter nertill i grillen, mitt i luftströmmen. Byt den! Ett vanligt fel.
3,) Ingen syncro/4motion :fraga Om vanlig 2wd antagligen relaterat till stötdämparna el dess fästen.
Bussningar i allmänhet slits nästan bara på 4wd.
Min egen notering är att dessa motorer är påtagligt slöa på låga varv när de är kalla och att extra "ketchupiga" :p....men vid 2000 så drar det fint :upp
Hur mäter du laddtrycket? Har du någon referens-mätning från tidigare så att du vet att trycket kommer senare eller är det en upplevelse vi talar om?
Vilken motor? och effekt?
Hur ser spridarkompensationen ut? Alltså om ngn spridare kompenseras mkt elektriskt för slitage!
Hur långt harden gått?
2.) Ja ute-tempgivaren som även ger ute-tempen i siffror på clima-displayen sitter nertill i grillen, mitt i luftströmmen. Byt den! Ett vanligt fel.
3,) Ingen syncro/4motion :fraga Om vanlig 2wd antagligen relaterat till stötdämparna el dess fästen.
Bussningar i allmänhet slits nästan bara på 4wd.